Go Campus

forvirret

I forrige uke sparket vi i gang Campus-året med en presentasjon av årets aktiviteter og litt forklaring for nye elever om hva Go Campus egentlig er. Alle som møtte fikk vite at GC lar deg utforske hvilke muligheter som finnes etter at du er ferdig med videregående og vi tar deg med til de største studiestedene i Oslo. Har elevene ønsker om mindre studiesteder legger vi gjerne det inn i programmet.

Denne uka hadde vi reunion med fem tidligere elever som begynte å studere i høst. Studentene «våre» fortalte om erfaringer med studiestart og livet rundt studiene. Vi fikk høre om erfaringer fra studiestarten på BI, UiO. HiOA og litt om erfaringer med lånekassa og studentboliger. Dette er nyttig informasjon for de som går her nå. Også i år ble det pizza i etterkant av møtet. Det var meget godt frammøte av egne elever som deltok aktivt med flere spørsmål under møtet med studentene. Praten gikk også livlig etter at det formelle møtet var over.

Go Campus

Ti skoler i ni fylker er nå med i Go Campus-prosjektet. Rådet for psykisk helse vil bidra til at elever med psykiske vansker skal bli bedre rustet til å mestre overgangen til høyere utdanning fra videregående skole. Gjennom Go Campus introduseres elevene til universitet og høgskole i løpet av det siste året på videregående. Det bygges en bro av sosiale, kulturelle og faglige byggesteiner som gjør overgangen til studentlivet lettere å håndtere.