Studieorientering på Universitetet i Oslo

goCampus

GOcampus har nå besøkt Blindern, og for første gang vært med på Studieorienteringsdagen.

Vi pleier alltid å få til en lunsj sammen med noen av våre tidligere elever når vi er på campustur, og det gjorde vi også nå. Det var hyggelig å se igjen tidligere elever, nå studenter, og spennende å høre om studiene og livet rundt.

Etterpå var vi med på programmet for Studieorienteringsdagen sammen med mange elever fra andre videregående skoler. Auditorium 1 var fullt. Første del hadde informasjon om studier generelt, og kort om alle studiestedene i Norge, før vi fikk en 3 minutters presentasjon av hvert studiested fra en student som representerer studiestedet. Videre kunne vi velge å høre mer om to av studiestedene.